Migrația ca răspuns la dezastrul ecologic

Încă din 2017, am avut ocazia rară să depun mărturie despre procesul de eradicare. Am făcut parte dintr-o echipă de film documentar însărcinat să colecteze imagini din efortul de a captura ultimii marsuini rămași în Golful Californiei de Nord. Vaquita este cel mai mic marsuin din lume și este endemică pentru apele calde și puțin adânci din partea cea mai nordică a Golfului California – chiar lângă delta râului Colorado. Deși nu a dispărut încă, este una dintre cele mai pe cale de dispariție specii de pe planetă, cu probabil mai puțin de 10 indivizi rămasi.

Bunul meu prieten și regizor Sean Bogle a venit la mine în 2015 cu o idee pentru un documentar despre această specie enigmatică. Nu știam că prin inițierea acestui proiect ne-am scufundat adânc în lumea interlopă a crimei organizate. Când am început să vorbim cu pescarii, biologii, activiștii și politicienii locali, a devenit clar că scăderea bruscă a vaquita a fost cauzată de piața internațională a produselor ilegale ale faunei sălbatice. Un pește mare pe cale de dispariție numit totoaba, de asemenea endemic în nordul Californiei, a fost recoltat ilegal din cauza vezicii sale natatoare neobișnuit de mare, iar plasele folosite pentru a recolta totoaba au încurcat și ucis vaquita. Ni s-a spus că aceste vezici de înot totoaba ar putea câștiga zeci de mii de dolari în unele părți ale Chinei.

Orașul San Felipe, nordul Baja California, Mexic. Fotografie de Sean Bogle.

Mica comunitate de pescuit din San Felipe, aflată la doar cinci ore de mers cu mașina de San Diego, devenise un focar de activitate pentru cartelurile mexicane de droguri, care și-au dat seama de la început că erau sume uriașe de bani de făcut din vânzarea vezicii de baie Totoaba. La fel ca multe alte orașe de graniță mexicane, San Felipe este guvernată de aceste carteluri puternice, ceea ce face imposibil ca guvernul mexican să interzică pescuitul Totoaba și utilizarea plaselor.

Când peste 60 de oameni de știință și medici veterinari marini au sosit în San Felipe în 2017 cu scopul de a prinde ultima vaquita rămasă, comunitatea de cercetare a considerat universal stabilirea unei populații captive pentru specie ca ultima opțiune rămasă pentru a preveni dispariția. Documentarul nostru, care a început ca un mic proiect independent, a atras până acum atenția lui Leonardo DiCaprio, care fusese interesat de situația dificilă a vaquitanului, ceea ce ne-a permis să ne extindem dramatic echipa și sfera generală a proiectului de film. .

Munca de prindere a Vaquita a continuat timp de peste o lună, deoarece această specie evazivă s-a dovedit a fi extrem de dificil de prins în siguranță. După săptămâni de efort inutil, o tânără vaquita a fost prinsă, dar a fost eliberată curând din cauza nivelului ridicat de stres. Câteva săptămâni mai târziu, o femelă adultă aparent sănătoasă a fost capturată. Această femelă vaquita părea inițial să se adapteze bine mediului ei capturat, ceea ce a reînviat speranța unui rezultat de succes.

Membrii echipei de capturare vaquita cu prima vaquita capturată în 2017. Fotografie prin amabilitatea Vaquita CPR.

Vaquitan a fost dus într-un port plutitor și am ajuns la scurt timp după aceea cu camera video rulând. Împreună cu regizorul Richard Ladkani și cu mine, singurii membri ai echipei de documentare maritime, și am văzut cum echipa de medici veterinari și biologi a evaluat sănătatea animalului și a observat-o interacționând cu noul ei mediu în captivitate.

Atmosfera de pe țarc de mare era extrem de tensionată și am înțeles rapid că biologii aveau îngrijorări serioase cu privire la sănătatea acestui animal. Curând, a luat o întorsătură în rău, deoarece porumbelul vaquita sub apă și nu a reapărut pentru o perioadă alarmant de lungă. Unul dintre veterinari a apărut după ea și a revenit la suprafață cu o creatură moale, aparent lipsită de viață, legănată în brațe. Înainte să înțeleg pe deplin ce se întâmplă, animalul a prins din nou viață și a început să înoate în cercuri strânse și rapide în interiorul fazei de mare.

Întreaga echipă de medici veterinari și biologi a intrat în acțiune, a apucat animalul în suferință și a efectuat o eliberare de urgență, în speranța că va restabili libertatea vaquitanului de a calma animalul. În schimb, ea și-a continuat izbucnirea de energie incontrolabilă, întorcându-se înapoi și izbindu-se în exteriorul compartimentului mării, după care au apărut mai mulți veterinari după ea. Din nou am văzut când un membru al echipei de vânătoare a apărut cu corpul aparent fără viață al unei vaquita în brațe.

Medicina de urgență a fost implementată imediat și am văzut prin micul ecran LCD de pe camera mea când un tub de respirație a fost introdus pe gâtul vaquitanului, în timp ce unul dintre veterinari făcea compresii toracice. Deși au putut-o ține în viață timp de câteva ore, această creatură frumoasă și unică a murit în cele din urmă și, odată cu ea, o mare parte din speranța rămasă pentru supraviețuirea speciei ei a dispărut.

Autorul cu membrii echipajului de capturare a vaquitai din Golful California de Nord. Fotografie prin amabilitatea lui Vaquita CPR.

Când am început să producem acest documentar în 2015, am crezut că facem un film care ar putea ajuta la salvarea vaquitanului. Când am văzut acest animal murind în acea noapte în portul maritim, mi-am dat seama că facem un film despre dispariție. Scena din film care arată moartea acelui vaquitan s-a dovedit a fi un punct de cotitură decisiv în poveste – un moment în care tonul trece de la speranță la disperare. Deși specia rămâne până în prezent în număr extrem de mic (probabil au mai puțin de 10 indivizi), este greu de imaginat un scenariu în care populația de vaquita să supraviețuiască acestei crize.

Filmul care a reieșit din aceste evenimente se numește Marea Umbrelor – a câștigat premiul publicului la Sundance 2019, unul dintre cele mai râvnite premii din lumea filmului. Mulți se așteptau cu siguranță că Sean și cu mine să continuăm acest proiect de succes cu un alt documentar despre crimele împotriva animalelor sălbatice și speciile pe cale de dispariție, dar, în realitate, acesta a fost ultimul lucru pe care am vrut să-l facem pe pământ. Munca noastră la acest film ne spulberase spiritele, trimițându-ne pe amândoi într-o spirală de deznădejde pentru viitorul planetei noastre. Privit printr-o anumită lentilă, acest documentar depășise cu mult toate așteptările noastre inițiale; dar vaquitanul și comunitățile aflate în lupta din golful din nordul Californiei nu au participat la acest succes.

Echipa noastră și invitații speciali la premiera Sundance a filmului Sea of ​​​​Shadows. Țin în mână priza Vaquita în mărime naturală…

Ceea ce m-a atras din adâncurile acestei deznădejde a fost gândul de a merge pe traseul Appalachian. Am înțeles puterea unei drumeții pe distanțe lungi, după ce am experimentat natura transformatoare a unei astfel de experiențe, în timp ce mergeam pe traseul lung cu mama la scurt timp după moartea tatălui meu. Am simțit un dor puternic de a experimenta din nou starea de meditație care vine din mersul pe distanțe lungi, continuând să pun un picior în fața celuilalt în timp ce vedeam peisajul schimbându-se încet.

Trăim într-o perioadă fragilă. Ecosistemele care ne susțin se schimbă într-un ritm fără precedent, amenințănd echilibrul delicat al societății noastre umane. Acum, mai mult decât în ​​orice altă perioadă din istoria omenirii, trebuie să explorăm idei radicale despre modul în care oamenii pot trăi în armonie cu lumea naturală. Sunt dornic să fac parte din comunitatea de trasee unică, temporară (și îndrăznesc să spun, radicală) care apare în fiecare an pe măsură ce mii de oameni încearcă să meargă peste 2.000 de mile prin cea mai mare parte a pădurii temperate de foioase de pe planetă.

Această combinație unică de singurătate meditativă și părtășie trecătoare este cea care mă atrage spre Traseul Appalachian. Desigur, sunt conștient de faptul că Appalachian Trail se confruntă cu propriile provocări. Peisajul de pe traseu se schimbă atunci când clima se încălzește rapid, ceea ce amenință atât societățile ecologice, cât și societățile umane.

Apoi mai este problema supraaglomerării… Autorul un articol din Washington Post în august anul trecut a susținut că „pandemia a transformat cel mai lung traseu de drumeții din lume dintr-un paradis bucolic într-o versiune liniară a Costco într-o sâmbătă.” Nu am experimentat încă personal creșterea post-pandemie a AT, dar cred că este corect să spun că această descriere a situației suprapopulării greșește în domeniul absurdului. Oricât de aglomerat, AT nu va semăna niciodată cu un Cosco, iar a face această comparație înseamnă a discredita puterea de transformare a petrecerii mai mult timp în aer liber și a conectării la ecosistemele care ne susțin.

Mulțimile în vârful muntelui Mansfield din Vermont în timpul drumeției mele de pe traseul lung din 2013. Linia de creasta a lui Mansfield este accesibilă pe parcurs.

Aș susține că supraaglomerarea pe sistemele de trasee în aer liber este o problemă bună. Desigur, a provocat unele perturbări ecologice minore (foarte mai puțin în comparație cu efectele industriilor miniere controlate de corporațiile transnaționale care prețuiesc câștigurile monetare mai presus de orice) și multă frustrare pentru drumeții veterani și rucsac, dar gândiți-vă la pregătirea pe care o primesc toți acești exploratori începători în aer liber! Gândiți-vă la beneficiile pentru societate care vin cu mai mulți locuitori ai societății care stabilesc o conexiune solidă cu spațiile naturale. Supraaglomerarea pe sistemele de piste în aer liber este într-adevăr o provocare semnificativă pentru agențiile și organizațiile responsabile cu gestionarea acestor site-uri, dar aceasta ar trebui să fie o provocare care este acceptată cu entuziasm din toată inima (știu că mulți dintre oamenii responsabili cu gestionarea traseului chiar împărtășesc această atitudine) .

În 2022, se poate încheia cu un număr record de încercări de migrare pe Traseul Appalachian. Va fi gunoi? Da. Vor fi locuri de campare pline? Da. Vor exista momente de frustrare extremă când voi pune la îndoială binele inerent al umanității? Sigur. Dar orice trădare a politicii Leave No Trace a piesei este o oportunitate de a împărtăși cunoștințe și de a intra în legătură cu un alt membru al comunității AT.

Lumea se schimbă într-un ritm fără precedent. Schimbările climatice au avut și vor continua să se schimbe peisaje cândva familiare. Ecosistemele alpine înalte vor continua să se micșoreze până când vor dispărea, la fel ca multe insule joase, sortite să fie scufundate de creșterea mărilor. Ecosisteme întregi se vor schimba pe măsură ce temperaturile continuă să crească și modelele de precipitații se schimbă. Multe specii vor dispărea, în timp ce altele vor profita de noile nișe ecologice și vor prospera. Traseul pe care îl trăim ca trecători în 2022 nu va arăta la fel când ne vom întoarce în vizită în anul următor. După 20 de ani, va fi complet transformată.

Din aceste motive, este și mai important să fim buni administratori ai acestor ecosisteme atunci când trecem pe jos de ele – dar înseamnă și că este și mai important să fim amabili unii cu alții și să înțelegem diferitele perspective pe care le avem fiecare dintre noi. la traseu. Trebuie să înțelegem că NU mergem printr-o sălbăticie neatinsă, ci un peisaj care a fost modelat de prezența umană de peste 10.000 de ani. Este un peisaj uman, precum și un peisaj natural – iar aceste două lucruri nu se exclud reciproc.

Deci, ce se întâmplă atunci când comunitatea unică tranzitorie de drumeții pe distanțe lungi pe AT crește în dimensiune, în timp ce peisajele din jur și comunitățile umane experimentează schimbări ecologice și culturale rapide? Aștept cu nerăbdare să aflu.